wtorek, 22 marca 2016

[56] "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" Leslye Walton ♡









Tytuł: "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"
Autor: Leslye Walton
Liczba stron: 299
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Czas czytania: 4 dni




"Znowu on. Los. To słowo często towarzyszyło mi, kiedy byłam dzieckiem. Szeptał do mnie z ciemnych kątów pokoju w czasie samotnych nocy. Był pieśnią ptaków na wiosnę i wołaniem wiatru w nagich gałęziach zimowego popołudnia. Los. Zarówno moja udręka, jak i pociecha. Mój towarzysz i moja klatka."


Zbliża się magiczna noc przesilenia letniego... Noc, w której niebo się otworzy, a powietrze wypełnią deszcz i pióra. Ava urodziła się ze skrzydłami. Pragnie poznać prawdę, odnaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące jej pochodzenia. Niezwykłe wypadki, cudowne zdarzenia, dziwne zbiegi okoliczności i baśniowe rozterki zaprowadzą ją tam, gdzie nie spodziewała się dotrzeć. Kawałek po kawałku odsłania pełną boleści i trosk historię rodziny Roux. Ava Lavender może być pierwszą, która uniknie zguby i ucieknie obojętności. Czy uda jej się odnaleźć prawdziwą miłość? Dramat Avy rozpoczyna się, kiedy wielce pobożny Nathaniel Sorrows bierze ją za anioła, a jego obsesja na punkcie dziewczyny rośnie... 

Właśnie skończyłam czytać chyba najbardziej popularną pozycję ostatniego miesiąca... Z góry przepraszam, ale dosłownie przed chwilą przeczytałam ostatnie zdanie, emocje biorą nade mną górę i nie mogę sklecić tych zdań jakoś sensownie. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że była to bardzo, bardzo dziwna książka, tak osobliwa, że aż na swój sposób wspaniała. W zasadzie sama nie wiem czego się spodziewałam, ale to co otrzymałam na kartach tej powieści po prostu mnie bardziej niż zdziwiło. 


"Miłość, jak powszechnie wiadomo, kieruje się własną logiką, za nic mając nasze plany czy zamiary."


Na początku poznajemy Ave, przez część ludzi uwielbianą, przez drugą znienawidzoną, dziewczynę posiadająca skrzydła. I tak naprawdę to tyle na początek, gdyż następnie Ava zaczyna opowiadać nam historię swojej osobliwej rodziny, a sama znika na prawie połowę książki (akurat w momencie, kiedy mamy do niej najwięcej pytań). Przyznaję się, kiedy zaczęłam czytać książkę, po 20 stronach miałam ochotę ja odłożyć. Kompletnie zagubiłam się w fabule. Bo najpierw mamy wzmiankę o cudowniej dziewczynie, a następnie zostajemy przeniesieni o 3 pokolenia do tyłu. Myślałam sobie "No.. Fajnie, że jest o jakiś dziadkach.. Tylko co to ma w ogóle do rzeczy?" Kiedy zaczęłam coraz bardziej zagłębiać się w historie, uświadomiłam sobie, ze to jednak ma wiele do rzeczy. Po pierwsze, okazuje się że historia rodu Lavender jest niezwykle ciekawa, a po drugie autorka wykreowała tak barwne i unikatowe postacie, że nie da się ich nie pokochać. W skrócie, jedna dziwniejsza od drugiej. Ale co najlepsze, wiecie że ja zawsze narzekam na zbyt małą ilość informacji o bohaterach, to tutaj dostałam ich bardzo dużo! Mogliśmy poznać historie każdej, dosłownie każdej postaci. Nawet jakiejś sąsiadki, krótkie ale dzięki temu mogliśmy lepiej sobie ową postać wyobrazić...

Tak naprawdę nie potrafiłabym określić gatunku tej książki, nawet nie mam jej do czego porównać. Jest tak niezwykle pomysłowa i nie powiela schematu. Trafnym określeniem będzie "inna". Znajdziemy tutaj dosłownie wszystko, ale przez to wiem, że ta powieść nie przypadnie wszystkim do gustu. Tak jak mówię, jest dosyć specyficzna, ale starsi powinni wychwycić jej ukryte przesłanie. Jak wszyscy to wszyscy, ja również zachwycam się tą przepiękną okładką *.*....

Podsumowując: Już dawno nie czytałam tak dziwnej, wyróżniającej się na tle innych, książki. Zastanawiam się co autorka musi mięć w głowie, żeby wymyślić coś takiego. Niemniej jednak jestem zachwycona tą pozycją, a pragnę zaznaczyć, że do wesołych nie należy. Skłoniła mnie do wielu refleksji i jest jedną z tych, które pamięta się przez długi czas.


Ocena: ★★★★★★★ (8/10)


12 komentarzy:

  1. Lubię takie książki, które pamięta sie na długo - po tą na pewno sięgnę.

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę. Jest niesamowice idealna i osobliwie cudowna! Nigdy nie czytałam takiej książki i mam tylko nadzieję, że Leslye Walton szybko napisze kolejną powieść:))
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę ją poznać jak najbardziej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię oryginalne książki, które wyróżniają się na tle innych, więc mam nadzieję, że mi również ta powieść przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka bardzo mi się podobała jest magiczna i zarazem oryginalna. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogłam się powstrzymać przed kupieniem tej książki i czeka właśnie na moje przeczytanie. Tyle dobrego o niej czytam, że czuję, że to będzie świetne. :)
    Pozdrawiam
    A.


    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również niedawno skończyłam tę książkę i zgadzam się z Tobą, do normalnych ona nie należy. Jest jedną wielką osobliwością i niektórym może się wydawać po prostu pokręcona. Mimo wszystko bardzo mnie poruszyła i zapamiętam ją na długo. ♥

    http://thebookishcity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chwilę temu widziałam tą recenzje.
    Tamta opinia była tak pozytwna jak Twoja <3
    Wydaje mie się że książka jest ewidentnie obowiązkowa!
    Ps. Obserwuję bloga <3
    zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście nie sposób nie słyszeć o tej książce, jak sama wspomniałaś na samym początku, zrobiła furorę na rynku wydawniczym. Sama jestem nią bardzo zainteresowana, odkąd tylko zobaczyłam zapowiedzi i wydaje mi się, że jakoś tak czułam, że jest to wyjątkowa pozycja. Rzadko się zdarza, by jakakolwiek nowość tak bardzo mnie przyciągała, ale tę książkę koniecznie muszę przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydawać by się mogło, że ta pozycja wyląduje na mojej liście must read, bo ja kocham wszystko co inne i dziwne, ale jakoś tak... nie ciągnie mnie zbyt mocno do tej pozycji :P No nie wiem... pewnie kiedyś przeczytam, ale na razie się na to nie zanosi ;)

    OdpowiedzUsuń

Kochani! Dziękuję Wam, że odwiedziliście mojego bloga. Jeśli podoba Ci się to co robię, zostaw komentarz, bądź jeśli Ci się nie podoba, też go zostaw :D. Wasze opinie wiele dla mnie znaczą. Za każde miłe słowo, zawsze staram się odwdzięczyć. Jeżeli macie taką możliwość, zostawicie mi linki do Waszych stronek, z przyjemnością odwiedzę :*.